• Evaluarea copiilor la cursurile de cățărat din 2019

Miercuri, 18 Decembrie 2019, am avut evaluarea copiilor la Săliță. 6-12 ani

A fost un moment intens pentru ei și știam asta dinainte căci am pus eu presiune pe ei, nu foarte mare că nu e genul meu de activitate și în plus sunt convins că au ei alte presiuni mai mari de la școală și din alte contexte, dar îndeajuns cât să înțeleagă seriozitatea cu care tratez formarea lor ca viitori cățărători, sportivi, oameni care să aibă o activitate fizică plăcută în viitor și care să-i mențină angajați în mișcare, analiză, flow și mult mai important, în prietenie și încrederea în ei și în ceilalți coechipieri. Desigur că ei nu au răbdare să-mi asculte discursul și mă adaptez rapid cu o încălzire în cerc :))

Și apoi în ce a constat evaluarea? Păi în exerciții simple, elementare care nu necesită îndemânări complicate și apoi ceva trasee de bouldering mai dificile pentru cei care au deprins mai multe elemente de tehnică, dar nu mai mult de 6A+. Copiii sunt între vârstele de 6 și 12 ani. Evaluare la procesul de încălzire la sol dinantea cățăratului, încălzirea pe panou, tumba, tumba cu picioarele depărtate, roata într-un sens și în celălalt, atenția și seriozitatea cu care tratează fiecare traseu și alte puncte sensibile care mă interesau în mod direct cum ar fi: răspunsul la apel, atenția la cățărători, susținerea colegilor în procesul lor de evaluare, etc. Desigur că această evaluare nu e decât o formalitate ca drept urmare că le-am pregătit diplomele cu 3 zile înainte, dar voiam să-i văd și cum reacționează la un efort sub presiune, mică. În toate ședințele cu ei am observat că a fi serios în mod constant nu funcționează prea bine. A fi vesel în mod constant nu funcționează nici așa. Prin urmare un mix între aceste două stări cu tranziție subtilă, desigur, poate oferi atât plăcere, bună dispoziție și relaxare cât și dorința de atingere a obiectivului și concentrare mai profundă pe problema oferită spre rezolvare la bouldering. Durata atenției lor diferă în funcție de vârstă, dar odată găsit elementul de concentrare pentru fiecare aproape că invocă o motivație intrinsecă și o dorință personală de a face mai bine, ceea ce și caut să scot la iveală. Să nu fiu indispensabil formării lor și să caute să-și stabilească singuri puncte de reper. Oricum nu aud ce le vorbesc, ci se uită la mine și la exemplul personal. Dacă ei nu pot executa o mișcare, mă întreabă să le arăt cum se face și atunci ar fi bine să fiu pregătit să le arăt cum se face sau ce alte variante ar mai avea și să discutăm împreună după exemplu. Și apoi cum poți să ții copiii angajați în sport dacă nu bagi și joacă și distracție și la final abdomene și flotări? Măcar cu ei mă mai joc și eu liber că lumea de adulți e uneori prea serioasă. :))

Au primit cu toții diplome personalizate și portrete, realizate de Maria, pe lângă o serie de cadouri de crăciun, dar la finalul evaluării. 4 dintre ei au trecut la un nivel mai înalt de înțelegere a sportului și se cere o ședință în plus pentru ei căci au dovedit o bună înțelegere și au început să gândească analitic. Mai sunt multe de făcut, dar eu mă bucur mult că pot să lucrez cu ei și mă învață la fiecare ședință și ei câte ceva nou. Urmează un plan secret pentru o tabără, dar să nu le spuneți copiilor. Șșșș!!

Mulțumesc lui Alin și Mariei pentru sprijinul acordat la această evaluare și aveți mai jos diplomele copiilor. Mie mi-au plăcut mult 😀

p.s. Mulțumesc și părinților lui Călin, Tudor, Mia pentru poze. Noi eram prea entuziasmați să vedem reacțiile copiilor la premiere și am uitat :))

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.